CY13: Trasa: Žarnovica, žel.stanica - Hodruša-Hámre - Kopanice -Richnavske jazero - Štiavnické Bane - Banská Štiavnica - Veľké Studenské jazero - Podhorie - Šašovské Podhradie - Žiar nad Hronom - Lovča - Hliník nad Hronom - Žarnovica, žel.stanica.  100 km s AVS 14,3 km/h. Hodnotenie: Stredne ťažká.

Sobota, 16.8.2003: Účastníci - Ja, Jano, Pazďo, Andrej, Dravco a Igor. Vyrazili sme z Blavy už o 6:40, ranným Horehroncom, ktorým sme sa doviezli až do Žarnovice. Hneď po "vylodení" sme sa posilnili jedným pivkom a vyrazili do kopcov smerom na Banskú Štiavnicu. Za dedinou Hodruša-Hámre sme odbočili z hlavnej cesty smerom na Kopanice. Celá časť tejto trasy je celkom dobrá stupačka so stúpaním 10 - 18% v dĺžke asi 5 kilometrov. No vyhľad zhora naozaj stojí za to. Za dedinou je potom perfektné klesanie(24%). Škoda len, že kvalita vozovky je úplne mizerná s kopou veľkých jám. Po rýchlom klesnutí sme si to opäť vyšliapali až k Veľkému Richnavskému jazeru, kde sa niektorí z nás trošku schladili a po krátkom občerstvení pivom a posilnení hot-dogom pokračovali ďalej cez Štiavnické Bane až do samotnej Banskej Štiavnice, kde sme si trošku pozreli mesto. Zašli sme aj do Starého a Nového hradu, kde je vstupne 60 Sk, ktoré sme však neplatili, lebo nasledujúca prehliadka začínala skoro až o hodinu a tak dlho sa nám čakať nechcelo. Potom sme si dali v jednej reštike obed, urobili nákup na sídlisku, kde ešte bola otvorená jediná predajňa a za nejakú pol hodinku sme dorazili k Veľkému Studenskému jazeru, kde sme sa rozhodli prenocovať. Po schladení sa v osviežujúcej a vcelku čistej nádrži sme si vyhliadli miesto na stanovanie a na večeru si opiekli kuracie prsia, ktoré boli fantastické. Nakoniec sme to všetko spláchli pivkom a za svitu mesiaca zaľahli do spacákov. Na ďalší deň, v nedeľu ráno, sme zašli na omšu a pokračovali ďalej smerom na Podhorie a Žiar nad Hronom. Trochu sme sa potrápili s jedným pretrhnutým lankom zadnej brzdy a defektom, no s úspešným koncom, takže do Žiaru sme dorazili v pohode niečo po poludní a v miestnej pizzerii si dali obed. Keďže sme ešte mali kopu času, rozhodli sme sa, že zájdeme až do Hliníka, kde sme chceli počkať a v pohode nasadnúť na vlak do Blavy. Cestou som však zistil, že neďaleko, ešte pred Žarnovicou je jeden rybník v ktorom by sme sa mohli trošku schladiť, nakoľko počasie nám veľmi prialo a slnko poriadne pieklo. Avšak, na naše nemilé prekvapenie, sme zistili, že daný rybník je po suchom lete takmer vyschlý, takže z kúpania nič nebolo. Nakoniec sme dorazili do Žarnovice, kde sme sa trošku oplachli vodou z miestneho potoka, dali si veľkú čapovanú kofolu za 10 korún a s menšími ťažkosťami, keďže vlak nemal batožinový vozeň, sa vtesnali do posledneho vozňa a o deviatej večer dorazili do Blavy. Bol to pre nás veľmi pekne strávený víkend s kopou nových zážitkov a skúsenosti. Cesta to bola trošku náročnejšia, kvôli členitosti terénu, no z hľadiska prejdenej vzdialenosti, 50 km za deň, to nebolo až také strašné. Vrelo odporúčam aj menej zdatným cyklistom.

Návrat na hlavnú stránku.